יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

שפל של מעל שנתיים: הדולר צולל כמעט 1% לרמה של 3.5 שקלים

בור ללא תחתית: כתבה שפורסמה בביז-פורטל



שפל של מעל שנתיים: הדולר חטף חזק, וצלל כמעט 1% לרמה של 3.5 שקלים

המטבע האמריקני צלל לשפל שלא נראה מאז 2011 ושערו היציג נקבע היום על 3.504 שקלים. "הדולר קיבל מכה כואבת מההחלטה של ה'פד'"

הדולר חוטף היום מכה חזקה, לשפל של שנתיים שלא נראה מאז אוגוסט 2011. המטבע האמריקני צנח 0.9% לרמה של 3.5040 שקלים, כאשר במקביל האירו עלה ב-0.4% לרמה של 4.7433 שקלים.



הרקע להיחלשות המטבע הוא בשל ההודעה של הבנק המרכזי ביום רביעי השבוע, שהחליט להשאיר את תוכנית הרכישות על כנה. המשמעות היא, שפד' ימשיך להזרים 85 מיליארד דולר מדיי חודש וירכוש אג"חים בקצב דומה לזה שהיה עד היום. ההערכות בשוק היו לקיצוץ של התוכנית ב-10 מיליארד דולר - כלומר הרכישה תמשיך אך בקצב מופחת של 75 מיליארד דולר בחודש.

בעולם נחלש הדולר גם כן אל מול מטבעות רבים לאחר הודעת הבנק המרכזי, "הדולר קיבל מכה כואבת מההחלטה שלא לצמצם את תוכנית הרכישות, אולם אני לא צופה השפעה נוספת משמעותית מכך" אמר עומר אסינר, אנליסט שוק ראשי בCommonwealth Foreign - Exchange למרקט ווטץ'.

במסגרת הודעת הבנק לפני יומיים אמרו כי "נתוני מאקרו אחרונים מראים כי שוק העובדה הולך לכיוון חיובי, אולם רמת האבטלה עדיין גבוה. הוצאות משקי הבית וההשקעה של החברות עלו. שוק הנדל"ן גם הוא מראה התחזקות, אבל הריבית על משכנתאות עלתה בצורה חדה והמדיניות הפיסקאלית מעכבת את הצמיחה".

בהמשך ההודעה נמסר "הוועדה החליטה להמתין לעדויות נוספות על שיפור המצב הכלכלי. עקב הנתונים האחרונים, במידה והבנק המרכזי יפחית כעת את הרכישות נשקפת סכנה לצמיחה המקומית".

למעבר לכתבה המקורית בביז-פורטל – לחץ כאן

היחלשות הדולר יוצרת הזדמנות פז למשקיע הישראלי. ערך שקל גבוה יותר מאפשר רכישה גדולה יותר של דולרים באותו סכום. כאשר אנו רוכשים נכס של 100,000 דולר במקום להביא 370,000 ₪ נצטרך להביא רק 350,000 ₪ - זהו חיסכון של 20,000 ₪ בנכס אחד.