יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

כיצד נדע בכמה ניתן להשכיר את הנכס שלנו

כשאנו ניגשים לבחון כדאיות בעסקת נדל"ן בארצות הברית עלינו לקחת בחשבון מראש המון נתונים חשובים כדי שנוכל לדעת לצפות את הרווח האמיתי הצפוי לנו מהעסקה הזו, הרי לא נרצה לקבל בדוחות שלנו 12% תשואה שנתית ובסופו של דבר בפועל לקבל רק 6%.

ניתוח עסקת נדל"ן הוא לא דבר פשוט, ישנם המון פרמטרים שיש לקחת בחשבון כגון: מחירי הנכסים באיזור, כמות הנכסים שבשכירות לעומת בבעלות, אחוז הבתים הריקים באיזור, ההכנסה הממוצעת למשפחה, רמת האבטלה, הפשיעה, האקלים באיזור ועוד פרמטרים רבים נוספים.

עדיף להיות זהירים בהערכות שלנו ועל כן נבדוק אילו הוצאות נוספות נצטרך להכניס לחישוב הכדאיות, בארה"ב בעל הנכס משלם את המיסים השנתיים ואת ועד השכונה, בנוסף יש להכניס גם הוצאות תחזוקה שנתיות.


אחד הנתונים החשובים הוא גובה השכירות שאותו נוכל לקבל עבור הנכס שלנו, איך נדע אם השכירות שנלקחה בחישוב התשואה היא אכן השכירות הריאלית שנוכל לקבל על הנכס?

אחד האתרים שמרכז נתונים על מחירי השכירויות נקרא - www.rentometer.com בעזרת האתר נוכל לדעת מהם מחירי השכירות באיזור, חשוב להכניס בנוסף לכתובת גם את מספר החדרים של הנכס כדי לקבל השוואה של נכסים דומים ולא השוואה מול כל הנכסים באיזור, האתר יראה לנו את המחיר הממוצע ואת טווח המחירים הריאליים באיזור.

אם בחישוב הכדאיות שהוצע לכם רשום הכנסה של - 1200$ ובפועל נוכל לקבל רק 900$ תארו לכם איזה השפעה תהייה לנתון זה על התשואה החודשית הצפוייה מהנכס, חשוב מאוד להתאים את הנחות היסוד שלנו למציאות בשטח.
בנוסף ליתר זהירות נחשב רק 11 חודשים של הכנסה ולא 12 חודשים, חודש ריק בשנה הוא מקדם ביטחון חשוב מאוד.

השקעות בנדל"ן בארצות הברית יכולות להיות השקעות בטוחות אם אנחנו יודעים מה אנחנו עושים ואיך למזער את הסיכון, הרבה אנשים לא מצליחים בנדל"ן ויתכן שאתה מכיר כאלה שניסו ולא הצליחו כי הם פשוט עשו עסקאות לא מוצלחות.

אחד הכלים שהכנתי לעצמי כבר בתחילת הדרך הוא מחשבון כדאיות לחישוב השקעה בנדל"ן, בעזרת המחשבון תוכל לקבל הערכה ראשונית ומהירה אם מדובר בעסקה טובה או לא.