יום רביעי, 19 באפריל 2017

הטעות הגדולה של הישראלים – לא משקיעים מעבר לים



העובדות מדברות בעד עצמן: התשואה מהשכרת דירה להשקעה בארה"ב גבוהה לרוב פי 3 מהתשואה בישראל. הוסיפו לכך את העובדה שמחיר דירה להשקעה בארה”ב הוא שליש (!) מדירה בארץ ועכשיו שאלו את עצמכם – מדוע אנחנו עדיין קונים דירות להשקעה בישראל?

התשובה, כרגיל במקרים של התנהגות כלכלית לא רציונלית, היא חשש מהלא מוכר. מרבית הישראלים חשים בטוחים יותר כשההשקעה שלהם קרובה אליהם מבחינה גיאוגרפית. כאן בדיוק טמונה הבעיה של ניהול השקעות המבוסס על רגש ולא על קבלת החלטה רציונאלית – שמביא לתשואה נמוכה משמעותית ממה שהמשקיע יכול היה לקבל. 

במקום למקסם רווחים תוך ניהול סיכונים מחושב, הישראלי הממוצע מעדיף השקעות בעלות תשואה נמוכה, העיקר שתהיינה קרובות אליו הביתה. שנאמר – לא רציונלי ולא במקרה.

אז לפני שרצים לבדוק דירות בחיפה או באר שבע, הנה כמה נקודות שכדאי להתעכב עליהן:

בחו”ל – פחות (כסף) זה הרבה (תשואה). התשואה על השכרת דירות בישראל נעה כיום בין 2% ל-5% כשהתקרה של 5% נדירה ביותר. לעומת זאת, שוק השכירות האמריקני, מניב תשואות פנומנליות של עד 10-12% נטו, קרי, בשקלול הוצאות ניהול הנכס, התחזוקה וכד’. כל זאת, עוד לפני שדיברנו על כך שבכדי להשיג את התשואות הגבוהות הללו אנו נדרשים להשקיע סכומי כסף נמוכים בשליש ממה שנדרש כדי לקנות נכס נדל”ן בישראל.

חלק גדול ממשקיעי הנדל"ן רוכש דירות שיהוו מרכיב משמעותי בהכנסה המשפחתית בפנסיה.

הדאגה להכנסה לאחר הפרישה, גרמה לאלפי אנשים להשקיע את כספם בדירות להשקעה בארץ, אך בעקבות החוקים החדשים של שר האוצר שכוללים העלאה של מס הרכישה מ5% ל-8% ומס דירה שלישית משקיעים רבים פשוט הפסיקו לקנות דירות בארץ ומחפשים מקום אחר לרכוש נכסים.

אמנם העובדה שהמשקיעים מפסיקים לרכוש נכסים בארץ זו בעיה בפני עצמה כי ברגע שזה קורה כמות הדירות להשכרה תפחת, המחירים להשכרה יעלו וזה יגרום לפגיעה נוספת בשכבות החלשות שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה ונאלצים לגור בשכירות, אבל כנראה שלשר האוצר זה לא כל כך מפריע ולא נראה שהמהלכים שנעשו עוצרים את עליית המחירים או מייצרים דירות להשכרה לשכבות החלשות אלא להפך.

משקיעים רבים שעד לא מזמן חשבו לרכוש דירה נוספת מוצאים את עצמם מתחבטים בכדאיות של המשך רכישת נכסים בארץ. מי שכבר רכש נכסים והוא בעל 3 דירות צפוי לשלם מס של 18,000 ₪ לשנה על הדירה השלישית, דבר הזוי ומקומם ומוריד את הכדאיות שהרי כל ההכנסה משכירות הולכת למדינה.

אלטרנטיבה נוספת להשקעה בנדל"ן היא תוכניות חיסכון ואגרות חוב של המדינה שבמקרה הטוב יניבו למשקיעים 2% לשנה. בלית ברירה אנו רואים יותר ויותר אנשים שמחפשים מקום אחר להשקיע את הכסף וארה"ב הופכת ליעד מספר אחד. משקיעים רבים שלא האמינו אי פעם שיקנו נכס להשקעה בחו"ל מתחילים לחשוב בכיוון וזה הופך מהר מאוד לטרנד החדש של הישראלים.

הרי מי לא היה רוצה להשקיע כמה מאות אלפי שקלים בלבד ולהגדיל משמעותית את הכנסתו  הקבועה? השקעה בנדל”ן בחו”ל היא הפתרון המושלם לחלום של אנשים רבים שעבדו וחסכו כסף ורוצים עתה שהכסף יעבוד בשבילם. בארה”ב ניתן לנצל עדיין את מחירי הנדל”ן הנמוכים ולקנות דירות ב-100 אלף דולר, ליהנות מהכנסה קבועה גבוהה ומעלייה בערך הנכס לאורך השנים.

רבים מחפשים היום איפה להשקיע את הכסף שלהם. הם מחכים להזדמנות הנכונה שתגיע ובינתיים מחירי הנדל"ן בארץ הגיעו כבר למחירי שיא של כל הזמנים וגם הנדל"ן בארה"ב רושם עליות יפות כבר 3 שנים אבל מי שימשיך לחכות ולא ירכוש נכס עכשיו יאבד את ההזדמנות.

רכישה של נכס להשקעה בחו"ל מחייב הכרות עם השוק המקומי וכאן אני נכנס לתמונה. לאחר פעילות מסיבית של 6 שנים בשוק הנדל"ן האמריקאי וליווי של מעל 150 משקיעים ברכישות של נכסים בארה"ב, יצרתי מעטפת ותוכנית ליווי שעוזרת לכל מי שרוצה להשקיע בביטחה בשוק הנדל"ן האמריקאי.

כאשר שואלים אותי לגבי ההשקעה בנדל”ן בחו”ל, אני אומר לכולם, “צריך רק  לקבל החלטה ולדאוג לליווי נכון. עלות ההשקעה המומלצת היום הוא בין 70,000$ ל-100,000$ אבל גם אם יש לכם רק 50,000$ – אתם פשוט חייבים לבדוק את ערוץ ההשקעה הזה". ההסבר הוא שבטווח המחירים הזה המשקיעים מציבים את עצמם בשכונות טובות יותר שיש בהם דרישה גבוהה לשכירות וגם חתך סוציו אקונומי גבוה יותר, זאת אומרת שלשוכרים יש אפשרות כלכלית לשלם את השכירות.

אז איך מתחילים:

השאירו פרטים ונקבע פגישה שבה נדבר על הנכס שלכם בארה"ב: