יום שני, 26 במאי 2014

מהם האזורים הטובים ביותר להשקעה בנדל"ן בארה"ב

כדי שנוכל להצביע על מקום מסוים כמקום טוב להשקעה נצטרך לבדוק איפה נמצא את שכונות מעמד הביניים באמריקה.

בתור משקיע בנדל"ן בארה"ב נרצה לרכוש נכסים במקומות בהם מעמד הביניים יכול להרשות לעצמו להתגורר בכבוד. כשמשווים אזורים להשקעה נעדיף את אזורי מעמד הביניים שכן שם נוכל למצוא נכסים אטרקטיביים במחירים שפויים. משפחה ממעמד הביניים בארה"ב שמרוויחה כ-40,000 דולר בשנה תבחר לגור באזור כזה שרמת המחייה תאפשר להם לחיות ברמה סבירה ואף יותר מזה.

נתונים חדשים שמתפרסמים בימים אלו מראים שבערים כמו קליבלנד או דיטרויט כל ארבע בתים מתוך חמש נמכר למעמד הביניים ואילו בערים כמו ניו יורק ולוס אנג'לס רק אחד לארבע. בעיר סן פרנסיסקו הפער אפילו גדול יותר ורק אחד משבע בתים נמכר למעמד הביניים.

כשאנו מדברים על מעמד הביניים בארה"ב אנו מדברים על נכסים בשווי של עד 150,000 דולר. נכסים בשווי גבוה יותר מכוונים למעמד גבוה יותר והוצאות המחייה באזורים אלו יהיו בדרך כלל גבוהים יותר לכן באזורים אלה משפחה ממוצעת ממעמד הביניים לא תוכל לרכוש בית.

משפחה ממעמד הביניים בארה"ב תוכל להרשות לעצמה לשלם משכנתא כ-30% מההכנסות המשפחתיות. בהנחה שמשפחה כזו מרוויחה כ-40,000 דולר בשנה ההוצאה החודשית למגורים לא תעלה על 1,000 דולר. החזר משכנתא של 1,000 דולר לחודש יאפשר למשפחה הזו לקבל הלוואה של כ-140,000 דולר ולשלם החזר חודשי של כ-950 דולר עבור ההלוואה הזו, לכן היא תוכל לרכוש בית רק באזורים בהם המחיר הממוצע של נכסים יהיה כ-150,000 דולר – וזה האזור בו נרצה להתמקד.

איזור אמצע מערב ארה"ב (MIDWEST) זה האזור שבו לפי כל המדדים נמצאים המקומות בהם אמריקאים ממעמד הביניים יוכלו לרכוש בתים. המטרה היא למצוא את אותם מקומות נחשקים שבהם השוק חם, שכשנרצה למכור את הנכס שלנו נמצא קונה ללא בעיה.

מקומות כמו אקרון, טולדו וסינסינטי באוהיו, ואינדיאנה באינדיאנפוליס הם חלק מאותם מקומות.



בכל שוק שהוא ככל שהאוכלוסייה יותר מלומדת כך היכולת שלהם לרכוש בתים עולה. 

ברמה ארצית בארה"ב אם ניקח 10 מבוגרים. 4 מהם סיימו תיכון, 3 מהם סיימו קולג', 2 מהם סיימו תאר ראשון ו-1 יהיה עם תואר שני. ההכנסה למשק בית היא קונוטציה ישירה לרמת הלימודים.

ההכנסה השנתית הממוצעת למשפחה שסיימה תיכון היא כ-33,000 דולר, 49,000 דולר למשפחה שסיימה קולג', 77,000 דולר למשפחה שסיימה תואר ראשון וכ- 100,000 דולר למשפחה שסיימה תואר שני. (הנתונים מתייחסים להכנסה משפחתית כשראש המשפחה הוא בעל ההשכלה המתאימה).

הטבלה שלמטה מראה לנו את האזורים השונים לפי רמת ההשכלה של התושבים.

אם נסתכל על העיר וושינגטון לדוגמא נראה שרק 23% מהבתים נמכרו לבעלי השכלה תיכון ומטה לעומת 75% מהבתים שנמכרו לבעלי תואר ראשון.

אם ראש המשפחה סיים תיכון בלבד הוא יוכל לרכוש פחות מ-10% מהבתים הנמכרים בסן פרנסיסקו ניו יורק ולוס אנג'לס – אלה ערים יקרות מאוד.


להורדת המדריך שיגלה לך את כל הסודות לעסקת נדל"ן מניבה בארה"ב – לחץ כאן.