יום שני, 29 בפברואר 2016

הציעו לנו נכס להשקעה, כיצד נדע אם המחיר כדאי ?



פניתם לחברה והציעו לכם נכס להשקעה בארצות הברית, איך תדעו מהו השווי האמיתי של הנכס? האם המחיר שמוצע לכם הוא באמת מחיר אטרקטיבי?

משקיעים רבים נמצאים בחוסר וודאות ונאלצים להאמין לחברה המשווקת, כאשר כמה קליקים קטנים יחשפו את הנתונים האמיתיים לגבי שווי הנכס, רק צריך לדעת איפה לחפש.

האתר הראשון והמרכזי נקרא - www.zillow.com בשורת החיפוש נכניס את כתובת הנכס ונלחץ אנטר.
אתר זילו מכיל אלוגריטם משלו להערכת שווי הנכסים שנקרא Zestimate, אמנם אסור לנו בשום פנים ואופן לקבל את הערכת המחיר הזו כאמיתית אלא ככיוון ראשוני במחקר שווי הנכס שלנו.

עדיין באותו אתר, נגלול למטה ונסתכל על מכירות אחרונות שנעשו באזור ונכסים שמוצעים כרגע למכירה, אלה בעצם הנתונים הקריטיים שאנחנו נרצה להתמקד בהם ולחקור קצת יותר לעומק. בשפה המקצועית הם נקראים - Comps.
חשוב לוודא שאתם מסתכלים על בתים עם נתונים דומים של מספר חדרים, גודל הבית וסוג הבית כדי לקבל את הנתונים המדוייקים ביותר.

בצד ימין של האתר נמצאים פרטי קשר של מתווכים מקומיים. מתווך מקומי שחי ומכיר את השוק הוא דבר טוב יותר מכל אתר ובלחיצת כפתור אתם יכולים לסמן את כולם ולשלוח אליהם הודעה או שפשוט תתקשרו אליהם. אתם יכולים להזדהות כקונה פוטנציאלי כך שהמתווך לא ירגיש שמנצלים אותו ולבקש ממנו דו"ח שנקרא CMA (Comparable Market Analyses). דו"ח ברמה טובה יכיל לפחות 3 נכסים שמוצעים כרגע למכירה באזור ו- 3 נכסים שנמכרו לאחרונה ובנוסף יכיל לפחות 3 נכסים שמוצעים להשכרה.

נתון נוסף שישפיע על מחיר הנכס הוא רמת השיפוץ שנעשה בו, נכס לפני שיפוץ או במצב פיזי גרוע ימכר במחיר נמוך באופן משמעותי מנכס משופץ וזה אחד הנתונים הבעיתיים ביותר בהערכת שווי נכס מכיוון שאין לנו אפשרות לדעת מה רמת השיפוץ שנעשתה בנכסים מקבילים. ככל שנקבל יותר מידע ותמונות נוכל להתכוונן למחיר הנכס.

בעיה נוספת היא שמשקיעים רבים לא מודעים לעובדה שיש 2 סוגי מחירים. מחיר ראשון הוא מחיר למשקיע. זאת אומרת מחיר שמשקיע יהיה מוכן לשלם על הנכס וזאת לפי רמת ההכנסה משכירות שנוכל לקבל ממנו. בדרך כלל אנחנו מדברים על החזר של 10% נטו על ההשקעה שלנו אבל ככל שנעלה במחיר הנכס ובאיכות השכונה כך התשואה שלנו תרד בהתאם.
המחיר השני הוא מחיר שמשפחה מקומית תהייה מוכנה לשלם עבור הנכס. כשהנכס איכותי ובמקום טוב ניתן יהיה למכור אותו גם למשפחה מקומית ולאו דווקא למכור אותו למשקיע כשהמחיר יוכל להיות גבוה יותר מאשר היינו מוכרים למשקיע.

אתר נוסף נקרא - www.propertyshark.com זהו אחד האתרים האהובים עלי ביותר, האתר מספק נתונים רבים וניתן להפיק דו"ח איכותי ומפורט על נכס בתשלום סימלי של 5$ או לעשות מנוי באתר במחיר של 35$. למי שאין אנשי קשר מקומיים או את היכולת ליצור קשר עם מתווך מקומי, האתר מהווה פתרון נהדר ומקצועי ויאפשר לכם בעלות נמוכה מאוד לקבל את מירב המידע על הנכס ועל האזור כולל הערכות מחירים.

אם אתם לפני קנייה של נכס ואתם חוששים שהמחיר מופרז, תמיד תוכלו לפנות אליי ולקבל ממני חוות דעת על הנכס ומחיר הקנייה - בחינם ללא עלות.