יום שני, 21 באוקטובר 2013

כיצד נפחית את הסיכון בהשקעות בנדל"ן בארה"ב

השקעות בנדל"ן הם ההשקעות הבטוחות ביותר אם אנחנו יודעים מה אנחנו עושים ואיך למזער את הסיכון.

הרבה אנשים לא מצליחים בנדל"ן ויתכן שאתה אפילו מכיר כאלה שניסו ולא הצליחו כי הם פשוט עשו עסקאות לא מוצלחות.


בואו נחשוב לרגע מה הם הדברים שיכולים לקרות לנו בעת עסקת נדל"ן, ברגע שנדע ממה עלינו להיזהר ואיזה דברים עלולים להשתבש בהשקעה שלנו נוכל לבדוק מה ניתן לעשות מראש כדי למזער את הסיכון.
  1. המחיר ששילמנו יקר מידי.
  2. רכשנו בית עם בעיה ביסודות.
  3. הבית עשוי מעץ והוא אכול טרמיטים.
  4. הבית הרוס - נדרש שיפוץ מסיבי.
  5. שכונה לא טובה - פשיעה גדולה.
  6. הנכס נמצא בסביבה של עבריני מין.
  7. ישנם עיקולים על הנכס וחובות ישנים.
  8. אין אפשרות להשכיר את הבית.
במידה ואכן רכשנו נכס ולא בדקנו מספיק טוב ואחד הסעיפים המוזכרים לעיל קרו לנו - כעת ניתן לבצע מיזעור נזקים ולהתמודד עם המצב הקיים, לכל סעיף ישנו זמן מסויים שיקח לנו להתאושש ממנו, לאחד זה יקח חודש ולאחר מספר חודשים, ייתכן שזה יהיה כרוך גם בסערת רגשות שגם היא תחלוף, אני מבטיח לכם שאחרי חצי שנה כבר תשכחו את העניין כאשר הנכס כבר מאחוריכם ואתם בדרך לעסקה טובה יותר - אין חכם מבעל ניסיון.

בינתיים עלינו בכל זאת לנסות לבדוק כיצד נוכל להימנע מראש מהמצבים האלה:
המחיר ששילמנו יקר מידי

לפני רכישת נכס עלינו לבצע ניתוח שוק, במסגרת ניתוח השוק נוכל לדעת מה הוא המחיר הממוצע לנכס באיזור הנבחר כמובן שיש לשים לב ולהשוות נכסים לפי גודל ומספר חדרים ולא בהכללה.
בנוסף נבדוק את נתוני המכירות של נכסים במהלך 3 החודשים האחרונים ואת הסטוריית המחירים של הנכס המוצע. כל המידע הנ"ל יתן לנו את סדר גודל המחירים וכך נוכל לבדוק האם הם מתאימים למחיר שבו הנכס מוצע לנו.
עדיין במידה ושילמנו קצת יקר מידי אבל ניתוח הכדאיות הראה לנו מעל 10% תשואה על ההון המושקע נתחיל להנות מהכנסה שוטפת ובמשך הזמן נבדוק שוב את כדאיות המכירה.

רכשנו בית עם בעיה ביסודות , הבית עשוי מעץ והוא אכול טרמיטים, הבית הרוס - נדרש שיפוץ מסיבי

שלושת הסעיפים הנ"ל נכללים באותה קטגוריה.
בתור משקיע "מרחוק" אסור לך להתפשר על ההוצאה הזו והיא בדיקת הנכס על ידי מפקח מקצועי.
הבדיקה נקראת "Home Inspection" ועלותה בין 200 ל-400 דולר.
אם בכל זאת תחליט להגיע ולבדוק בעצמך את הנכס, תוכל לבדוק אם הבית אכול טרמיטים על יד מישוש ולחיצה על עץ המעטפת של הבית במידה והעץ מתפורר יש לנו בעיית טרמיטים, לגבי סעיף הבעיה ביסודות זה לא דבר שבדרך כלל ניתן לראות אותו בעין בלתי מקצועית לכן עדיף להזמין בעל מקצוע שיבדוק את הנושא, אם המפקח מצא בעיה מסויימת תמיד אפשר להזמין מומחה בתחום הספציפי הזה כדי לגבש דעה מדוייקת לגבי הבעיה ואופן התיקון שלה, בשלב הזה כשאנחנו עדיין בשלב הבדיקות אנחנו לא מחוייבים ויכולים לעצור את תהליך הרכישה בכל עת עקב הממצאים המחשידים.

שכונה לא טובה - פשיעה גדולה

כחלק מניתוח העסקה נבדוק את מצב הפשיעה באיזור ישנם מספר אתרי אינטרנט לצורך העניין אחד הטובים הוא האתר www.crimereports.com נוכל להכניס את כתובת הנכס ולקבל נתונים לגבי הפשיעה באיזור. בכל מקרה יש לבצע בדיקה במספר אתרים ולהצליב את הנתונים, אסור לנו אף פעם להסתמך על אתר אחד.
את תוצאות הפשיעה נשווה לממוצע הארצי וכך נוכל לדעת אם רמת הפשיעה לא גבוהה מדי.
למרות כל האמור לעיל צריך לקחת בחשבון שבכל מקום, גם במקום שיש פשיעה עדיין אנשים צריכים מקום לגור, ולפעמים אנחנו פוסלים עסקה מצויינת בגלל שלא בדקנו יותר מדי על המקום לכן בנוסף למידע מהאתרים השונים יש לקבל חוות דעת ממתווכים מקומיים, להתייעץ בפורומים שונים על המקום, לחפש על המקום בגוגל, ככל שנקבל יותר מידע כך נהיה יותר בטוחים בעצמנו לבצע את העסקה.

הנכס נמצא בסביבה של עבריני מין

בארצות הברית ברוב המדינות אבל לא בכולן קיימת מערכת רישום העוקבת אחר מקום מגוריהם של כל עבריני המין המורשעים וכולל את אלה שכבר ריצו את עונשם ושוחררו. המידע זמין במספר אתרים ברשת, ישנם אתרים ספציפיים למדינות שונות וישנם אתרים שמחזיקים מידע על עבריני מין בכל ארצות הברית.
כמובן שבכל עיר נמצאים מאות כאלו, אבל בתור משקיע הייתי מעדיף להיות רחוק מהם ככל שניתן.
כדי לחפש מיקומי עברייני מין ניכנס לגוגל ונקליד sex offenders memphis כמובן שאת העיר ממפיס ניתן להחליף בכל עיר אחרת וכך נקבל רשימת אתרים בהם נוכל לחפש לפי הכתובת של הנכס שלנו את עברייני המין הקרובים אליו.

ישנם עיקולים על הנכס וחובות ישנים

בדרך כלל כשאנו חותמים על עסקה לרכישת נכס אנו מסכמים עם המוכר על תקופת זמן של כמה ימים לצורך בדיקת נאותות שנקראת באנגלית Due Diligence. לאחר החתימה הראשונית אנו פונים לעורך דין או חברת טייטל שתייצג אותנו בעסקה, אחד הדברים החשובים הוא לבקש מחברת הטייטל להכין לנו דו"ח ראשוני על העיקולים, שיעבודים והחובות של הנכס. חשוב מאוד שתגיעו למעמד החתימה הסופי עם דו"ח טייטל נקי, בנוסף במעמד הסגירה עליכם לוודא שהמוכר משלם את כל המיסים העירוניים עד תאריך העברת הנכס על שמכם.

אין אפשרות להשכיר את הבית

סעיף 8 הוא הסיוט של כל משקיעי הנדל"ן - תוך כמה זמן נשכיר את נכס ההשקעה החדש שלנו.
נושא השכירות הוא המרכיב החשוב ביותר, הרי אם הנכס לא יושכר לא נקבל שום הכנסה.
כל התחשיבים שלנו כל הניתוח שעשינו כולו מושתת על הכנסה מהנכס ואם לא תהייה הכנסה כיצד נרוויח ?
בשלב הזה תנו לי להרגיע אתכם, ארה"ב היא מדינת השכירות כל בית שני הוא בית להשכרה כי זו המנטליות של האמריקאים, זמן האיכלוס הממוצע לנכס הוא בין חודש לחודשיים והסבירות שלא תצליחו להשכיר את הנכס שלכם אחרי חודשיים היא קלושה ביותר, כמובן שבתור בעלי הנכס נידרש לבצע מספר פעולות כדי לודא שהנכס אכן יושכר.
אחת הפעולות היא בחירת חברת ניהול מוצלחת שתפרסם את הנכס ותציע אותו להשכרה, תוכלו גם לבקש מחברת הניהול שתשלח לכם לינקים לאתרים שבהם מפורסם הנכס כדי שתוכלו לוודא שהוא אכן פורסם.
בכל רכישת נכס חשוב לערב את חברת הניהול כבר בתהליך המוקדם של הרכישה אפילו אם עדיין הנכס לא שלכם, חברת ניהול טובה תוכל להזהיר אתכם מראש במידה ויש בעיה מסויימת להשכיר נכס באיזור שלכם.

עסקת נדל"ן בארצות הברית היא לא דבר פשוט, כל עסקה שונה אחת מהשנייה ואסור לנו להקל ראש, אתם רוכשים נכס ומשקיעים בו ממיטב כספכם לכן יש לבדוק הכל בצורה יסודית ואסור שיהיו לכם סימני שאלה או דבר כלשהו לא ברור.


אם גם אתם רוצים לדעת כיצד תוכלו לרכוש בראש שקט נכס מניב בארה"ב - ליחצו כאן.