יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

פרמטרים חשובים לבחינת נכס להשקעה

החלום האמריקאי הוא בית קרקע עם גינה ירוקה שבה יוכלו לגדל את הילדים שלהם.
בעצם החלום האמריקאי לא שונה כל כך מהחלום הישראלי אבל כאן הישראלי המצוי עושה את הטעות הגדולה שלו כשהוא מחפש בית בארה"ב.

כשאתה מחפש השקעה בארה"ב אתה חייב להתעלם מהתחושות והאמוציות ולחשוב רק בכובע של משקיע.
אסור לך להתאהב בנכס, אסור לך לרכוש נכס רק אם תצליח לדמיין את עצמך גר שם. אלה טעויות שעולות הרבה כסף למשקיע המתחיל.

בית עם בריכה ברוב המקרים יתברר כהשקעה גרועה, בריכה היא עול שצורך השקעה וטיפול והוצאות מיותרות הם לא בדיוק מה שאתה מחפש בהשקעות הראשונות שלך.

כאשר מבצעים ניתוח שוק בוחנים את הרכב הנכסים המאפיינים את השכונה, האם השכונה מתאפיינת בבתי קרקע או דירות קונדו, האם דיירי השכונה מבוגרים או צעירים, מה אחוז המשפחות עם ילדים.



ככל שנדע יותר נתונים כך נוכל לקבל את ההחלטה בצורה מושכלת יותר ולא על פי התחושות שלנו.

ניתוח שוק הוא הכלי החשוב ביותר בבחירת איזור ההשקעה והנכס שלנו, איזור ההשקעה חייב לעמוד בקריטריונים שלנו וכך נוכל לסנן בין האיזורים השונים הטובים יותר והטובים פחות.

הקריטריונים לבחירת איזור ההשקעה יכללו בין היתר:
  • איזור בעל כלכלה יציבה.
  • אבטלה נמוכה או דומה לממוצע הארצי.
  • גיוון תעסוקתי ויצירת מקומות תעסוקה חדשים.
  • הגירה חיובית.
  • איזור בו יוקר המחייה ואיכות החיים דומה לממוצע.
  • איזור בו ניתן לרכוש נכסים עם 10% תשואה ומעלה.
  • איזור בו מחירי הקנייה נמוכים ממחירי הבנייה של הנכסים.
  • איזור שבו חוקי הגנת הדייר הם לטובת בעל הנכס.
כאשר נבחן את האיזור נבדוק גם את יכולת ההשתכרות של משפחה ממוצעת, את נתון זה נשווה לממוצע הכללי שבכל ארצות הברית – זוהי נקודה קריטית – היכולת של הדיירים לשלם את השכירות תלויה ברמת ההשתכרות שלהם.

אם ההכנסה הממוצעת למשק בית היא 55,000 דולר ובהנחה שרבע עד שליש מהמשכורת הממוצעת משולם לשכירות, נוכל לחשב את גובה היכולת של המשפחה הזו לעמוד בתשלומי השכירות החודשיים. במקרה כזה המשפחה הזו לא תוכל לשלם יותר מ – 1100 דולר בחודש לכן במידה ונרצה לרכוש נכס שהשכירות ממנו תהיה 1500 דולר בחודש נצטרך לקחת בחשבון תקופה ארוכה שבה הנכס יעמוד ריק ללא שוכרים שיכולים לעמוד בגובה התשלום החודשי שלנו.

לעומת זאת אם ההכנסה הממוצעת למשק בית לאיזור הייתה 75,000 דולר נהייה בטוחים שהרמה הכלכלית של האוכלוסייה גבוהה יותר לכן לא תהייה להם בעיה לשלם 1500 דולר שכירות.

נקודה נוספת לבחינה הם סיכוני מזג האוויר, איזורים שונים בארצות הברית חשופים לסופות טורנדו והוריקנים, למרות העובדה שנצטרך לדאוג לביטוח נכס שיכלול בתוכו כיסויים עבור אובדן כללי של הנכס עקב איתני הטבע עדיף לא להסתכן ולא לרכוש נכס באיזורי אקלים קיצוניים.

רמת החינוך ואיכות בתי הספר הוא פרמטר הנבדק לפי מיקום הנכס ביחס לאיזור הנבחר, יש לתת עדיפות לנכס בקרבת בית ספר אבל לא ממש בצמוד אליו.

להורדת מחשבון לבדיקת כדאיות השקעה בנכס נדל"ן בארה"ב - לחץ כאן

רוצה לדעת כיצד תוכל לרכוש נכס מניב בארה"ב - לחץ כאן