יום חמישי, 22 בינואר 2015

דיווח ב-CNN משכנתאות בגובה של 97% חוזרות לשוק


שוק המשכנתאות בארה"ב מתחיל להתעורר מחדש, אמנם כרגע עדיין רק עבור המקומיים אבל התקנות החדשות שנקבעו לאחרונה בהחלט מראים שהכיוון חיובי ובקרוב מאוד יפתחו הברזים מחדש גם עבור המשקיעים הזרים.

שני הבנקים הגדולים פאני מיי ופרדי מק מציעים מסלולי רכישה אטרקטיביים במיוחד שלא זכורים כבר הרבה שנים בשוק הנדל"ן האמריקאי המאפשרים לרוכשים לשלם מקדמה של 3% בלבד ממחיר הנכס. המטרה היא לאפשר לבעלי משכורות נמוכות ולזוגות צעירים שקונים בית ראשון לרכוש בית.

הבנקים הגדולים ביצעו מחקר שהגיע למסקנה שלזוג צעיר אמריקאי לוקח 12 שנים לחסוך כדי להגיע למיקדמה של 20% ממחיר הנכס. כתוצאה מכך ועל מנת לאפשר ליותר ויותר זוגות צעירים לרכוש בית הוחלט על שינוי המדיניות.
אמנם המדיניות החדשה תעזור לזוגות צעירים רבים לרכוש בית אבל עדיין הם יאלצו לעמוד במספר תנאים מקדימים וקרדיט סקור של 620 ומעלה.

הלווים יאלצו לעשות ביטוח למשכנתא בדומה לביטוח החיים בארץ אבל בניגוד לארץ במידה ויתרת המשכנתה תרד ל80% משווי הבית, דבר שכול בהחלט לקרות לפי קצב עליית המחירים בשוק הנדל"ן בארה"ב, ניתן יהיה לבטל את הביטוח - דבר שיחסוך הוצאה חודשית לא מבוטלת.

בנוסף להגמשת התנאים שוק המשכנתאות בארה"ב מציע ריביות נהדרות וכמובן שהמטרה הכללית היא להציף את השוק בכסף נזיל ולהחזיר לציבור האמריקאי את האמון בשוק הנדל"ן, אמון שאבד בעת המשבר הכלכלי של שנת 2008 שבו מחירי הנדל"ן התרסקו ומיליונים איבדו את בתיהם לבנקים. לטווח ארוך כמובן שמהלך זה אמור להשפיע בצורה חיובית על שוק הנדל"ן ולגרום להמשך התאוששות השוק ולהמשך גל עליות המחירים.



לכתבה המלאה באתר-CNN

להמשך קריאת מאמר שכתבתי בנושא השקעה בארץ לעומת השקעה בארצות הברית – לחץ כאן.

להורדת המדריך לעסקת נדל"ן מניבה בארה"ב - לחץ כאן