יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

הכותרות זועקות - הצפות ענק בקולוראדו

לפחות 5 בני אדם נהרגו ומאות נעדרים בגשמי זעף וסחף שהרסו גשרים וכבישים במחוז בולדר בקולוראדו, אלפים נעקרו מבתיהם והחזאים צופים שמזג האוויר רק יחמיר.



אלה הכותרות ביומיים האחרונים בכל מהדורות החדשות בארה"ב ואני שואל את עצמי בתור משקיע נדל"ן איך אוכל להיזהר שלי זה לא יקרה ואם בכל זאת זה יקרה אז לפחות שיהיה לי ביטוח למקרים כאלו.

כשאתם מחפשים נכס להשקעה אחד הקריטריונים הוא לבדוק את נתוני מזג האוויר השורר באיזור, כמו שלא נשקיע במקום עם טמפרטורות קיצוניות גבוהות כך גם לא נשקיע באיזור שסטטיסטית עלול להיפגע מטורנדו או הוריקן יותר מאחרים.

אחד האתרים שייתן לנו את המידע הזה נקרא Neighborhood Navigator , ברגע שתכניסו כתובת של נכס תקבלו נתונים שונים על השכונה והאיזור, אחד הנתונים הוא מזג האוויר באיזור לעומת הממוצע השנתי בכל ארה"ב.

מדינות מרכז ארה"ב ככלל מצויים באיזור הנוטה לפתח סופות טורנדו עזות במהלך עונות המעבר לכן עדיף להימנע מלהשקיע במקומות אלו ובמיוחד ממקומות נידחים ובעיירות קטנות.

בתור משקיעי נדל"ן גם אסור לנו להסתמך על נתונים מאתר אחד ולכן נבדוק את המידע שקיבלנו ונשווה אותו גם באתרים נוספים.

חוות דעת נוספות ניתן לקבל ממתווכים מקומיים המכירים טוב את האיזורים הטובים והמומלצים להשקעה.

ביטוח נכס הוא אחד הדברים החשובים ביותר שכל משקיע נדל"ן חייב לדאוג לו לכל נכס שברשותו, שימו לב שהביטוחים הרגילים אינם כוללים כיסוי נגד שיטפונות זהו כיסוי נפרד לפוליסה ועליכם לדרוש אותו אחרת הביטוח שלכם לא יכסה נזקים מסוג זה, עלות הכיסוי הנפרד הוא בדרך כלל לפי רמת הסיכון והאיזור שבו נמצא הנכס.

את הערכת סיכון השיטפונות בארה"ב ניתן לבצע באמצעות האתר FloodSmart.gov, המאפשר לבדוק את מידת הסיכון לכל עיר ואת מידת היקף הכיסוי הביטוחי לפי הפוליסות השונות לביטוח נזקי שיטפון.

דבר נוסף שאתם צריכים לבדוק בפוליסת הביטוח שלכם הוא סכום הביטוח במקרה של נזקי טבע, כיום ניתן לרכוש בתים בארה"ב בחצי מעלות הבנייה שלהם, שימו לב אם הנכס שלכם מבוטח בעלות הבנייה שלו או בעלות הרכישה שלו.

המונח הרלוונטי לכך בנדל"ן הוא REPLACEMENT COST - זאת אומרת עלות בניית הנכס מחדש אבל ללא מרכיב הקרקע.

כדי לדעת מה אומר המונח Due Diligence לחץ כאן