יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

מהו - HOA

                           HOA -  Homeowners association



זהו איגוד בעלי הבתים של אמריקה. מטרת האירגון היא לדאוג לכל הצרכים המשותפים של הנכס כמו ועד הבית אצלינו, הם מטפלים בגינון של השכונה, במתקנים המשותפים כמו הפארק הציבורי, הם אחראים לתחזוקת הרחוב ולאיסוף האשפה.

HOA לא קיים בכל שכונה אבל כשמדובר במקבץ דירות קונדו בדרך כלל גם יהיו להם מתקנים משותפים כגון בריכה או מגרשי טניס כך שסביר להניח שיש להם HOA , לאחרונה נתקלתי בנכס סינגל פמילי בשכונה דיי חדשה בעיר יוניון סיטי במדינת ג'ורג'יה שבעל הנכס משלם בכל חודש 50$ ל HOA כך שזה לא כל כך משנה סוג הנכס אלא תלוי אך ורק בשכונה ובאיזור.
התשלום ל HOA - הוא תשלום מס חודשי, זהו תשלום חובה לכל בעלי הדירות באיזור ואין ברירה אלא לשלם אותו, במידה ולא נשלם נהיה חשופים לעיקול הנכס אפילו אם מדובר בחוב קטן של כמה מאות דולרים, לכן כשאתם רוכשים נכס יש לבדוק קודם לכן אם הנכס משלם ל HOA - השכונתי או לא.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון כשיש לכם נכס כזה הוא שאם ה - HOA מחליט לדוגמא שצריך להחליף את הגג, כל בעלי הדירות במתחם ללא יוצא מהכלל נדרשים לשלם, הם יכולים פתאום לבוא בדרישה כזו ואין לך ברירה אלא לשלם.

אני לא פוסל רכישת נכסים שמשלמים ל - HOA דווקא כשיש HOA בשכונה זה אומר שיש מישהו שדואג לרווחת התושבים ולמתקנים המשותפים אבל לפני שרוכשים נכס כזה צריך לבצע ניתוח כדאיות וזה אומר שאחרי שהצבנו את כל הנתונים ולקחנו בחשבון את כל ההוצאות החודשיות שיכולות להיות ובכל זאת התוצאות משביעות רצון ומתאימות לתוכנית ולמטרות שלנו רק אז נתקדם ונבצע את הרכישה.

האם מחירי הבתים באמריקה צפויים להמשיך ולעלות ? לחץ כאן כדי לגלות